Csemegepult – az üzlet szíve

Az üzlet belsejének kialakítása

Kutatások bizonyítják, hogy a vásárlói elégedettség egyik kulcstényezője a könnyű eligazodás a boltban, vagyis a vevők elvárják, hogy a bolt elrendezése elvezesse őket minden fontos kategóriához. A vevőáramlás kiegyensúlyozott fenntartása a széles közlekedő utak, az átláthatóság, átjárhatóság biztosításával érhető el. Egyes vevőket le kell lassítani, mert hajlamosak lennének végigrohanni a regálok között. A polcokon elhelyezett figyelemfelkeltő eszközök, displayek, meglepő áruprezentáció állíthatja meg őket.

Másrészt a jól megtervezett elrendezés tudatosan befolyásolja a forgalomnak, egyes kategóriák teljesítésének alakulását. Intim vagy döntésigényes kategóriák környezetében érdemes nagyobb helyet biztosítani, hogy a vevők meg merjenek állni, időzni a döntéshozatal érdekében. Mivel a szezonális termékek komoly profitgeneráló szerepűek, az elrendezésnek rugalmasan változtathatónak is kell lenni, hogy az újdonságok, ideiglenes választékelemek is rendezetten helyet kaphassanak.
Harmadrészt a bolt elrendezésének biztosítania kell az optimális áruáramlás, folyamatos feltöltés lehetőségét, és a bolti lopások megelőzését is. A bútorzat magasságának, elhelyezésének, a gondos tervezésnek ügyelnie kell arra, hogy a bolti lopások megelőzésére a dolgozóknak lehetőségük legyen rálátni a könnyen eltulajdonítható termékekre. Szakemberek szerint a logisztikai lánc legdrágább eleme az utolsó 10 méter, ezért kell az elrendezéssel az árutöltés hatékonyságára is figyelni.

 

fobanner_orion 1.51

A csemegepult elhelyezése kulcs fontosságú, most akciós áron szerezheti be nálunk

A csemegepult – kis üzletben is jó döntés lehet

A csemegepult túlélte az önkiszolgáló koncepció előretörését, sőt a friss kínálat, a minőség zálogaként kihagyhatatlan színfoltja a legtöbb élelmiszer-kereskedelmi formációnak. Ha itt a húskészítmények – és sok helyen a sajtok – széles választéka, frissen szeletelve, kedvesen kínálva kerül bemutatásra, biztos a siker. A vásárlók jobban kötődnek a bolthoz, hűségesebben visszajárnak, ha van egy ilyen biztos, vonzó pont az üzletben.

Egyes kutatások szerint a vevők teljesen tisztában vannak a csemegepultos termékek előnyeivel és hátrányaival az előre csomagolt termékekkel szemben. Ez alapján a frissesség, a láthatóság, az éppen akkor történő felszeletelés, az eladó véleménye, tanácsa, a hazai áru garanciája sokak számára megér egy kis sorban állást. A nagyon sietősen vásárlók kivételével, kortól és nemtől függetlenül szinte mindenki kedveli a csemegepult kínálta szolgáltatásokat.

Például a nagy múltú A PICK tapasztalatai szerint a feldolgozott húskészítményeket vásárlók nagy része jobban szeret csemegepultból vásárolni, mint az önkiszolgáló hűtőből. Ez alól természetesen vannak kivételek, például, ha a csemegepult kínálata nem megfelelő, vagy nem elég friss az áru. Előre csomagolt termékeket vásárolnak azok a vevők, akik nem érnek rá – jellemzően a fiatalabb korosztály –, valamint azok, akik ritkábban és hosszabb időre vásárolnak. A legfőbb érv a csemegepult mellett a látvány, vagyis azt a terméket veszik meg, amelyiket a legvonzóbbnak találják. A termékeket alaposan szemügyre veszik, vagyis a termékek frissessége mellett a kihelyezés teszi gusztusossá vagy éppen nemkívánatossá az árut. A csemegepultból történő vásárlás fő előnye még a személyes kiszolgálás. A megfelelő termékismerettel rendelkező eladók ajánlásai, valamint a termékkóstolók vásárlásra ösztönöznek. 

Amennyiben szeretné megtekinteni csemegepult kínálatunkat, kérem kattintson ide.

Kivitelezés esetén is állunk a rendelkezésére!

forrás: trademagazin.hu

A szerzőről